Voorbeeldanalyse van een Autoschade bedrijf

Elke week probeer ik in mijn blog aandacht te besteden aan een autogarage of een autobedrijf. Vandaag valt mijn keuze op De Kade autoschade Eindhoven (daar zullen ze vast blij mee zijn). Dit bedrijf heeft in de Brabantse stad en omgeving een aardige reputatie opgebouwd en beschikt over een enorme klantenkring. Ik kijk vandaag naar de sterke en zwakke punten van De Kade autoschade Eindhoven. Zie het als een soort ‘SWOT’ analyse (de marketing studenten en deskundigen onder ons weten waar ik het over heb).

SWOT Analyse

Op dat laatste ga ik gelijk maar even door. SWOT staat namelijk voor strengths (sterktes), weaknesses (zwakheden), opportunities (kansen) en threaths (bedreigingen). In het Nederlands wordt trouwens niet gesproken over een SWOT analyse, maar over een sterkte-zwakteanalyse. Met een SWOT analyse worden inderdaad de sterktes en zwaktes van een bedrijf getoond. Daarnaast wordt gekeken naar de bedreigingen voor een ondernemingen. En welke kansen zijn er voor een bedrijf als De Kade autoschade Eindhoven?

De Kade autoschade Eindhoven

Laten we gelijk maar even kijken naar de sterke punten van De Kade autoschade Eindhoven. Die zit ‘m in het feit dat veel mensen veel vertrouwen in de diensten van de monteurs hebben. Zoiets wordt natuurlijk niet uit de lucht gegrepen, dus schijnbaar hebben die monteurs de afgelopen jaren inderdaad goede kwaliteit geleverd. Een andere sterkte van De Kade autoschade Eindhoven is het feit dat de gemiddelde beurt in de garage een half uur duurt (relatief snel voor een autobedrijf).

Zwaktes en bedreigingen

Dan zijn er ook nog de zwaktes en bedreigingen. Een mogelijk zwakte is het feit dat De Kade autoschade Eindhoven relatief ver uit het centrum ligt. Voor de Eindhovenaren kan het dus een stuk rijden zijn tot de garage. Daar ligt ook direct een bedreiging: andere garages in de buurt komen in beeld bij mensen die niet zo ver willen rijden.